یکشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۱۰ ۳۲۵
طبقه بندی: مهندسی ارزش
چچ
2KjYsdqv2LLYp9ix2Yog2YPYp9ix2q/Yp9mHINmH2KfZiiDZhdmH2YbYr9iz2Yog2KfYsdiy2LQg2KrZiNiz2Lcg2YXYsdmD2LIg2YbZiNii2YjYsdmKINi02YfYsdiv2KfYsdmKINmF2LTZh9iv

برگزاری کارگاه های مهندسی ارزش توسط مرکز نوآوری شهرداری مشهد

مدیر مرکز نوآوری شهری از برگزاری پیش کارگاه و کارگاه مهندسی ارزش در پروژه های شهری با هدف توسعه ایده های برتر خبر داد.

برگزاری کارگاه های مهندسی ارزش توسط مرکز نوآوری شهرداری مشهد

مدیر مرکز نوآوری شهری از برگزاری پیش کارگاه و کارگاه مهندسی ارزش در پروژه های شهری با هدف توسعه ایده های برتر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد غلامرضا عباس زاده با اشاره به اینکه مهندسی ارزش، متدولوژی حل مساله، کاهش هزینه و ارتقاء کیفیت کارکردهای طرح ها، پروژه ها و فعالیت ها می باشد، اظهارداشت: با استفاده از مهندسی ارزش، طرح ها و پروژه ها یا فرایند ها از زوایای مختلف بررسی شده و راه حل های خلاقانه جایگزین طرح مبنا و وضعیت موجود می شود.
عباس زاده در ادامه در خصوص برگزاری دو کارگاه مهندسی ارزش از پروژه های شهری مشهد گفت: مهندسی ارزش معمولا در فازهای مختلف انجام می گیرد که در همین راستا، پیش مطالعه مهندسی ارزش ناوگان خدمات شهری در تاریخ 22 و همچنین کارگاه فاز توسعه مهندسی ارزش تقاطع غیر همسطح مجیدیه - آیت الله رفسنجانی با هدف توسعه ایده های برتر در مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد برگزار شد.
مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد در خصوص برگزاری کارگاه پیش مطالعه مهندسی ارزش ناوگان خدمات شهری اظهارکرد: این پیش کارگاه با حضور تیم راهبری، کارشناسان خبره چند رشته ای، مدیران، روسای ادارات و کارشناسان حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد برگزار شد.
وی ادامه داد: محدوده پروژه ناوگان خدمات شهری ماشین آلات حوزه رفت و روب، زباله خانگی، سد معبر و حوادث است و مهم ترین مسائل مورد بررسی در پیش کارگاه این پروژه، شامل کاهش هزینه ها، بهبود روش های بکارگیری ماشین آلات، هماهنگی بیشتر حوزه های ذی نفعان، بروکراسی طولانی در تامین قطعات و ارزیابی ریسک می باشد که لازم بود تا با استفاده از روش نظامند مهندسی ارزش، برای خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات و حل این مسائل، ایده هایی ارائه شود.
عباس زاده همچنین در خصوص برگزاری کارگاه فاز توسعه مهندسی ارزش تقاطع غیر همسطح مجیدیه - آیت الله رفسنجانی و اهمیت این شریان مواصلاتی مهم شهری، بیان کرد: با توجه به اینکه میدان هفتم آذر یکی از شریان های مواصلاتی مهم بین مناطق 10 و 12 شهری است، مطالعات احداث تقاطع غیر همسطح آن دارای اهمیت زیادی جهت سفرهای درون و برون شهری می باشد؛ از این رو حوزه بهره بردار این طرح (حمل و نقل، ترافیک و عمران) با دقت فراوان مشغول انجام مطالعات مهندسی ارزش پروژه جهت اجرای مناسب تر طرح مصوب و نهایی آن بوده تا بیشترین بهره وری و رضایت مندی مجاوران و زائرین محقق شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه، طرح ( تقاطع غیر همسطح مجیدیه - آیت الله رفسنجانی ) در مراحل نهایی قرار دارد و ارائه نهایی سناریوهای برتر به زودی انجام خواهد شد، تصریح کرد: این کارگاه یک روزه در محل سالن جلسات پایانه مسافربری امام رضا علیه السلام، با راهبری مهندسین مشاور برگزار و عوامل و ذی نفعان طرح از معاونت حمل و نقل، ترافیک و عمران و معاونت شهرسازی و معماری، منطقه 12 و نیز مهندسین مشاور مرتبط حضور داشتند و علاوه بر آن ارتباط ویدئو کنفرانس زنده با چهار کارشناس خبره انجام شد.
مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد از سازمان های پیشرو کشور در حوزه مهندسی ارزش می باشد و نتایج احصاء شده نشان می دهد که در سال های گذشته، به ازاء سرمایه گذاری انجام شده در این نوع پروژه ها، چندین برابر، بازگشت سرمایه وجود داشته است.
شایان ذکر است پیش کارگاه مهندسی ارزش ناوگان خدمات شهری و کارگاه فاز توسعه مهندسی ارزش تقاطع غیرهمسطح مجیدیه - آیت الله رفسنجانی در روزهای سه شنبه 22 و چهارشنبه 23 مهر ماه 99 در محل مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد برگزار شد.

آدرس کوتاه شده:
فهرست طبقات
No Cache
Gt: 1.9208439191182
Qt: 1.8337798118591